wtorek, 18 lutego 2014

17/18-02-2014

Rzeszów, późne popłudnie.

Wchodzę do mieszkania w akademiku, w typowym komunistycznym bloku z płyty.
Jest trochę brudno. Układa pokoju to bardzo koślawe "L" z lekko wysuniętą częścią na przeciwko drzwi wejściowych- jest tam okno z widokiem na miasto. Drugie okno, też jakby wysunięte, jest na prawo od drzwi. Po lewej, tuż obok wejścia znajduje się wnęka z łóżkiem, kolejne są na środku pokoju i pod oknem po prawej, na którym leżę.
Przez pokój przewija się trochę ludzi, którzy zwyczajnie wchodzą, rozmawiają i wychodzą.
Na łóżku przy drzwiach siedzi oparty o ścianę jakiś koleś i dziewczyna, wszyscy rozmawiamy i śmiejemy się.

W pewnym momencie do pokoju wpełza na czworakach Justyna*, moja dawna dziewczyna.
Jest bardzo miła, dużo się uśmiecha i jest kompletnie naga.
Opowiada mi o tym jak to teraz pracuje w sklepie monopolowym z mojej okolicy, że zmieniła się, że zaczęła brać różne narkotyki, później przestała i to ją wyprostowało, że przestałą czytać tanią fantastykę i zaczęła golić nogi. Jednak, cokolwiek by nie mówiła, bardziej mnie interesowały owłosione okonie i karnasie biegajace na chudych nóżkach po dywanie.

Słońce leniwie zaszło za linię horyzontu i granatowy welur nocnego nieba przykrył miasto oraz większą część pomieszczenia oświetlanego teraz przez małą lampkę obok łóżka na którym siedziałem z Justyną i przez mocniejsze źródło światła nad łóżkiem młodej pary z łóżka naprzeciwko.
Musiałem dociec co daje im tak dużo światła, więc usiadłem na ich łóżku i zacząłem badać ściany i kąty.
Przez cały czas jak szukałem źródła światła dudniła mi jakaś melodia nad głową, więc zwyczajnie spojrzałem w zwyż: sufit kolejnego piętra nie był przytwierdzony do ściany nad łóżkiem, była tam spora szpara z której lało się światło, dochodziły dźwięki imprezy, leciała muzyka i był też, w tej szczelinie, uwięziony karp, który gadał coś w stylu:"ej mały, chcesz może coca-colę?".

Doszło do mnie, że melodia, którą słyszę to "Rocka-rolla" Judas Priest**.
W tym momencie obudziłem się.

Koniec

*) imię zostało zmienione
**) http://youtu.be/mxwtk74ApDU

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz